Toegevoegd

Over de auteur

Vlichthus

Eerlijke en onafhankelijke bijbelstudies en aanverwante interessante onderwerpen.

Gerelateerde berichten

3 Reacties

  1. 1

    Adrie

    de spijker op de kop! Doordat de bijbel en de God van de bijbel is verlaten, is er geen geesgelijk inzicht meer.
    De Islam en de valse kerk zullen steeds meer een worden, dat is het eindtijd beeld. Geve God ons liefde voor ieder mens die Jezus nog niet kent en aan wie wie Hem bekent moeten maken!

    Reply
  2. 2

    Brian

    Als on-gedoopte Jehovah’s Getuigen opgegroeid in het geloof en daarna langzaam teruggetrokken, zijn het mijn moslim vrienden geweest die mij door hun onvoorwaardelijke liefde hebben laten inzien dat de liefde bij Jehovah’s getuigen voorwaardelijk is. Dit heeft een proces in gang gezet dat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik na 25 jaar eindelijk de kracht heb om de Organisatie waarin ik ben opgegroeid, waarvan ik toen ging realiseren hoeveel last en angst ik nog steeds met mij meedraag wat mij zwaar belemmerd in mijn leven en ontwikkeling, eindelijk onder de loep te nemen om mij zelf te verlossen van het juk waar ik weg van ben maar wat nog 100% op mij drukt. De informatie op deze site is voor mij dan ook van “levensbelang”. Grote dank aan de makers van deze site!
    Echter ik dank dit proces aan het “zuurdesem”. raakte geïnteresseerd in de islam, lezen etc. mee naar de moskee, aantal keer de ramadan meegedaan. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het meer deed uit een schuldgevoel dat ik niet meer actief JG was, en dat hierachter een groot trauma zat. Dat ik me uitsprak over mijn twijfels over ook de islam en haar religieuze instellingen en niet meer meeging naar de moskee of meedeed met de ramadan, was totaal geen reden voor mijn “zuurdesem”vrienden om mij links te laten liggen. integendeel, ze steunen en steunen mij nog steeds in mijn kritisch onderzoek naar mijn opvoeding. Toen pas leerde ik echte liefde kennen. Dat echte liefde is houden van een persoon ondanks dat hij niet hetzelfde wereldbeeld deelt, of dit veranderd, of twijfelt of wat dan ook……
    Alsof mijn bevrijding van het juk een gevolg is van het zuurdesem…….en ja Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
    Dat moest ik ff kwijt na het lezen van dit artikel….
    Maar ondanks dat ga door met deze site, het is hard nodig… iig ik heb het hard nodig!!

    Reply
    1. 2.1

      Chantal

      Prachtig stuk Brian!
      God zij dank! Zoals Hij in Jesaja 55 zegt;t inderdaad zijn wegen zijn hoger dan de onze!
      Ik ben God dankbaar dat Hij je heeft bevrijd van dat juk en je eruit heeft getrokken, dat zal niet makkelijk geweest zijn!
      Het mooie aan God is dat hij geen mensen veroordeeld, nee Hij gebruikt ze. Zelfs on- of anders-gelovigen. Ik ben maar al te vaak -terecht- op mijn nummer gezet als christen door een iemand die Jezus niet kent. Zelfs in de bijbel zien we verhalen genoeg waarin God goddeloze koningen gebruikt. Hij weet precies wat wij nodig hebben en geeft ons dat ter zijne tijd. Als er dan geen christenen in jou omgeving zijn, geeft Hij het wel door andere godvrezende mensen. Ondanks dat ik tegen de leer van islam ben, weet ik dat sommige moslims meer vrees voor God hebben dan anderen die zich uitgeven als christen. God kan en zal daardoor werken. Want Hij ziet het hart aan, niet de persoon. En gelukkig ook niet hoe vaak we bij een kerk of moskee komen. Nee Hij onderzoekt ons hart en nieren. (oftewel ons denken, ons voelen en ons geweten en wat we daarmee doen)

      Alle zuurdesem in mijn leven heeft Hij gekeerd ten goede voor mij. (Romeinen 8:28) Omdat Hij weet dat ik Hem liefheb, ook toen ik niet goed wist hoe. Dit doet Hij gelukkig niet alleen bij mij, maar bij alle mensen. Ook moslims. Ook Jehova getuigen. Ook atheïsten. Ook heksen en ja, zelfs hypocriete hoogmoedige christenen. Wij allemaal moeten ons bekeren tot de waarachtige God en onze Heer: Jezus Christus! Hij wil ons allemaal rust geven en die liefde en acceptatie waar we ons hele leven allemaal naar zoeken. Hij is onze trouwe Vader en metgezel en wil niet dat er ook maar iemand alleen is en verloren gaat. Kun je lezen in 2 Petrus 3:9.

      Ik vind het prachtig om te lezen hoe je je eerlijk en respectvol uit nav dit artikel. Super bemoedigend! Ik, en misschien anderen met mij, zijn erg benieuwd naar hoe het nu met je gaat en hoe je er nu in staat. Hoe is je levenswandel verder verlopen?

      Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2018 Stichting Vlichthus Wim de Goeij